Teoretické aj praktické východiská adaptácie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v prostredí bežnej materskej školy.
Cieľom vzdelávacieho programu je zvyšovanie kompetencií pedagógov v oblasti vzdelávania detí so ŠVVP v bežnej triede MŠ a získanie poznatkov a postupov, ako viesť výchovno-vzdelávací proces, ak sa v bežnej triede MŠ vyskytuje dieťa/deti so ŠVVP.
Absolvovaním programu účastník nadobudne základné poznatky o vzdelávaní dieťaťa so ŠVVP v MŠ a možnostiach jeho rozvoja – od prijatia dieťaťa do MŠ cez adaptačný proces až po podporu detí v podmienkach materskej školy podľa druhu postihnutia alebo znevýhodnenia.
Lektorka: Mgr. Jana Venzelová, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty v desiatich lekciách a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené dve dištančné úlohy. Na overenie zvládnutia teoretických poznatkov frekventant absolvuje test s výberom jednej správnej odpovede.
Program inovačného vzdelávania je zameraný na oboznámenie sa s princípmi a technikami efektívneho budovania učiteľského kolektívu a vedenia ľudí v pracovných skupinách a tímoch
Vo svojej teoretickej rovine je vzdelávací program zameraný na zjednotenie porozumenia základnej terminológie v oblasti vedenia ľudí a tímov. Frekventant sa oboznámi s nástrojmi diagnostiky a autodiagnostiky predpokladov na líderstvo a tímovú spoluprácu.
Okrem teoretických poznatkov sa oboznámi s príkladmi z praxe a osvojí si možnosti práce s tímom s využitím komunikačných zručností a nástrojov na efektívne riešenie konfliktov v skupine, spozná efektívne techniky na podporu komunikácie, kreativity a kooperácie.
Absolvent si rozšíri kompetencie a bude schopný:
Lektorka: PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program je zostavený z učebných textov v online forme, ktoré sú doplnené o aktivity na aplikačnú časť a tri dištančné úlohy. Vypracovanie dištančných úloh podmieňuje prístup k ďalším častiam vzdelávania a k ukončeniu vzdelávania.
Problematika rozvoja čitateľskej gramotnosti žiakov 1. stupňa základnej školy
Program prináša v úvode teoretické východiská k danej problematike – čitateľská gramotnosť, čítanie s porozumením, procesy porozumenia čítaného textu z pohľadu medzinárodnej štúdie PIRLS.
Ponúka vybrané techniky a stratégie, ktoré prispejú k rozvoju čitateľskej gramotnosti žiakov 1. stupňa základnej školy – uvádza opisy jednotlivých techník a stratégií, podporené konkrétnymi ukážkami.
Absolvent programu inovačného vzdelávania si rozšíri a aktualizuje kompetencie v oblasti:
Lektorka: PaedDr. Monika Gregušová
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia programu sú pripravené dve dištančné úlohy.
Techniky a špecifiká rozvíjania čitateľskej gramotnosti na 2. stupni základnej školy
V úvode je obsah programu koncentrovaný na teoretické východiská k danej problematike – čitateľská gramotnosť, čítanie s porozumením, procesy porozumenia čítaného textu z pohľadu medzinárodnej štúdie PISA.
Prináša vybrané techniky a stratégie, ktoré by prispeli k rozvoju čitateľskej gramotnosti žiakov druhého stupňa základnej školy – uvádza opisy jednotlivých techník a stratégií, podporené konkrétnymi ukážkami.
Absolvent si rozšíri a aktualizuje kompetencie v oblasti:
Lektorka: PaedDr. Monika Gregušová
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia programu sú pripravené dve dištančné úlohy.
Vzdelávací program inovačného vzdelávania pomôže zorientovať v problematike Attention deficit hyperactivity disorder – ADHD
Cieľom vzdelávania je naučiť pedagógov efektívne učiť a pracovať s deťmi s ADHD, okrem teoretických vedomostí prináša cenné praktické návody a inšpirácie na vhodné stratégie učenia a praktické tipy, ako sprevádzať žiaka s ADHD.
Zároveň poslúži ako prevencia problémového správania v triede.
Vzdelávací program pomôže pedagógom systematicky využívať teoretické a praktické odborné vedomosti pri práci so žiakom s ADHD (no nielen s ním, ale aj s ostatnými žiakmi).
Po jeho absolvovaní budú schopní zvoliť a aplikovať správnu stratégiu učenia, ktorá pomôže žiakovi s ADHD, ako aj samotnému pedagógovi. Vzdelávanie poskytne konkrétne zručnosti na zvládanie a riešenie ťažkostí a problémových situácií v triede.
Lektorka: PaedDr. Katarína Winterová
Ukončenie programu:
Je rozdelený do desiatich lekcií. Obsahuje učebné texty, ktoré sú doplnené o komentované prezentácie. Účastníka čaká test s výberom jednej správnej odpovede na overenie naštudovaných vedomostí.
Identifikácia narušenej komunikačnej schopnosti u detí predškolského veku
Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je dokázať identifikovať individuálne výchovno-vzdelávacie potreby u detí s narušenou komunikačnou schopnosťou a stanoviť, a facilitovať pre dieťa komunikačné ciele počas výučby.
Okrem potrebnej teórie oboznamuje vzdelávací program s rôznymi komunikačnými stratégiami, inšpiráciami a materiálmi na aktivity, ktoré prispievajú k úspešnej integrácii týchto detí.
Absolvent sa naučí:
Rozsah: 50 hodín
Forma: individuálne online vzdelávanie
Lektorka: Mgr. Jana Pečarková
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty, komentované prezentácie a dištančné úlohy zamerané na aplikáciu získaných vedomostí, ako aj test na overenie preštudovaných poznatkov.
Pripravuje učiteľov na postupné zvládnutie procesu digitálnej transformácie vzdelávania v ich školách a na zodpovedné a bezpečné využívanie digitálnych nástrojov pri vedení školskej agendy
Vzdelávací program prináša vedomosti a zručnosti špecifické pre prácu učiteľa s digitálnymi technológiami v digitálnom svete a modernej škole 21. storočia.
Zameriava sa na ukážku efektívneho využitia základných zručností v každodennej školskej praxi na konkrétnych momentoch a úlohách v práci učiteľa, keď bude vhodné využívať digitálne nástroje a digitálne zručnosti.
Prináša nové príležitosti a podnety na využitie v praktickej práci každého učiteľa
Absolvovaním vzdelávania pedagóg:
Lektorka: Ing. Zuzana Tkáčová, Ing. Paed. IGIP
Ukončenie programu:
Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú videotutoriály a linky k video-tutoriálom na vypracovanie dištančných úloh. Účastník vzdelávania má k dispozícii štyri učebné texty, osem videotutoriálov, tri zadania dištančných úloh a test na overenie získaných vedomostí.
Problematika autorských práv v prostredí škôl
Porušovanie autorských práv je v súčasnosti pomerne rozšírené. Preto je dôležité, aby samotní učitelia dodržiavali autorské práva a viedli k tomu aj svojich žiakov.
Vzhľadom na svoj obsah by mali program absolvovať všetci pedagogickí a odborní zamestnanci, ktorí pri svojej činnosti používajú produkty iných autorov. Snahou je eliminovať porušovanie autorských práv, viesť žiakov k správnym postupom a v budúcnosti sa vyvarovať plagiátorstvu.
Účastník sa dozvie, za akých podmienok a akým spôsobom môže na vyučovaní používať rôzne diela.
Cieľom je oboznámiť účastníkov so základnými formami ochrany duševného vlastníctva – autorské právo, ochranná známka, dizajn a pod., ale aj s pravidlami, za akých podmienok a akým spôsobom možno rôzne diela používať vo výchovno-vzdelávacom procese.
Lektorka: PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie video, ktoré ich dopĺňa. Frekventant vypracuje jednu dištančnú úlohu. Na overenie zvládnutia vzdelávacieho programu je zostavený test s výberom práve jednej správnej odpovede.
Problematika vzdelávania rómskych detí a žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia
Vzdelávací program poskytuje teoretické informácie a množstvo praktických odporúčaní o špecifikách výchovno-vzdelávacích postupov pri práci s rómskymi deťmi, žiakmi, ale aj rodičmi a celou rómskou komunitou.
Jeho snahou je pomôcť vytvoriť motivujúce prostredie pre rómske deti a žiakov, aby vo vzdelávaní napredovali a aby dosiahli čo najvyšší stupeň vzdelania.
Absolvent vďaka vzdelávaciemu programu lepšie porozumie podstate sociokultúrneho hendikepu, pochopí a zanalyzuje základné východiská výchovy Rómov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia.
Po absolvovaní vzdelávacieho programu bude schopný priaznivo ovplyvňovať vzdelanostnú úroveň rómskych detí a žiakov efektívnejším vyučovaním, výchovou a sociálno-edukačnou činnosťou.
Lektorka: PaedDr. Veronika Kušnírová, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program prebieha dištančne, obsahuje učebné texty a prezentácie v desiatich lekciách, komentované prezentácie a dištančné úlohy. Program obsahuje aj skúsenosti z praxe, rady a odporúčania pre pracovníkov s rómskymi deťmi a žiakmi.
Program inovačného vzdelávania prináša odborné vzdelávanie prepojené s didaktickým vzdelávaním a s praktickými ukážkami aktivít na rôzne environmentálne témy
Každá škola má povinnosť implementovať environmentálnu gramotnosť do svojho školského vzdelávacieho programu a realizovať ju. Na to potrebuje učiteľov, ktorí sú v oblasti environmentálnej gramotnosti zdatní.
Najlepší spôsob, ako dosiahnuť čo najvyššiu mieru environmentálnej gramotnosti je, že tieto témy začneme učiť v čo najskoršom veku prostredníctvom environmentálnej výchovy. Neskôr rozvíjame praktické zručnosti a spôsoby ochrany prírody tak, aby z detí vyrástli dospelí, ktorí budú prírodu nielen chrániť, ale aj rozumieť tomu, prečo ju máme zachovať pre budúce generácie.
S týmto zámeroom prináša program nielen odbornú časť, ale aj praktické ukážky aktivít na jednotlivé témy, ktoré sú zaradené v Štátnom vzdelávacom programe. Takisto sú to témy a aktivity, ktoré budú neskôr korešpondovať s témami vzdelávacích oblastí nového kurikula.
Lektorka: Mgr. Martina Klieštiková
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia vzdelávacej časti, ktorá je zložená z odbornej a didaktickej časti treba odovzdať vypracované pracovné listy, ktoré sú pripravené k vzdelávacím videám.
Nielen o tom, aby učiteľ vedel rozvíjať finančnú gramotnosť svojich žiakov, ale aby i sám získal odborné vedomosti a zručnosti v tejto oblasti
Cieľom vzdelávacieho programu je poznať základné pravidlá riadenia financií vrátane s tým spojených rizík, vedieť nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov.
Na ich dosiahnutie získať prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využívať finančné služby. Plniť si svoje finančné záväzky. Zveľaďovať a chrániť svoj aj zverený majetok. Orientovať sa a vedieť uplatniť svoje spotrebiteľské práva.
Frekventant získa prehľad o tom, čo by mali vedieť žiaci na konci prvého stupňa základnej školy. Zároveň dostane inšpiráciu pri plánovaní finančného vzdelávania na svojej škole.
Lektorka: PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s tridsiatimi položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.
Prináša spracovanú oblasť finančného vzdelávania, ktorú má každá škola povinnosť implementovať do svojho školského vzdelávacieho programu
Cieľom finančného vzdelávania je, aby pedagógovia poznali základné pravidlá riadenia financií vrátane s tým spojených rizík, vedeli nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov.
Na ich dosiahnutie získali prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využívali finančné služby. Plnili si svoje finančné záväzky. Zveľaďovali a chránili si svoj aj zverený majetok. Orientovali sa a vedeli uplatniť svoje spotrebiteľské práva. Jednoducho, žili spokojný a plnohodnotný život.
Informácie získané v odbornej časti vzdelávania sú prínosné nielen pre pracovný, ale aj pre osobný život pedagógov.
Získajú prehľad o tom, čo by mali vedieť žiaci na konci druhého stupňa základnej školy (prípadne na nižšom stupni gymnázia s osemročným štúdiom).
Lektorka: PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a štyri vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s trid-
siatimi položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.
Odborné informácie a prehľad o tom, s čím z oblasti financií by sa mali stretnúť deti predškolského veku
Vzdelávací program neslúži len na rozvíjanie finančnej gramotnosti samotných detí, ale je aj príležitosťou na získanie odborných vedomostí a zručností pedagógov v danej oblasti.
Jeho cieľom je spoznať základné pravidlá riadenia financií vrátane rizík, schopnosť nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a plánovanie finančných cieľov.
Na ich dosiahnutie získať prostriedky a na ich zhodnotenie správne využívať finančné služby, plniť si finančné záväzky, orientovať sa a vedieť uplatniť svoje spotrebiteľské práva.
Lektorka: PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje osemnásť učebných textov a tri doplňujúce vzdelávacie videá. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s tridsiatimi položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.
Námety, ako získať istotu pri implementovaní finančného vzdelávania do vyučovacieho procesu v stredných školách
Cieľom finančného vzdelávania je, aby pedagóg poznal základné pravidlá riadenia financií vrátane s tým spojených rizík, vedel nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov.
Na ich dosiahnutie získal prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využíval finančné služby. Plnil si svoje finančné záväzky. Zveľaďoval a chránil svoj aj zverený majetok. Orientoval sa a vedel uplatniť svoje spotrebiteľské práva.
Lektorka: PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s tridsiatimi položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.
Program inovačného vzdelávania je zameraný na problematiku hodnotenia pedagogických a odborných zamestnancov školy
Cieľom hodnotenia je skvalitniť a rozvíjať prácu PZ/OZ tak, aby bolo možné dosahovať ciele školy. Okrem riaditeľa sa na tvorbe a realizácii systému hodnotenia PZ/OZ školy podieľajú aj pedagogický a odborní zamestnanci samotní.
Obsahom programu inovačného vzdelávania sú vysvetlenia základných pojmov, zamerané na zjednotenie porozumenia účastníkov v základnej terminológii oblasti hodnotenia zamestnancov.
Okrem teoretických informácií účastník získa praktické príklady a nástroje hodnotenia.
Lektorka: PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávanie je zostavené z učebných textov v on-line forme na samoštúdium. Doplnkom sú aktivity pre aplikačnú časť a dištančné úlohy. Vzdelávací program je rozdelený do siedmich lekcií.
Program inovačného vzdelávania pre pedagógov 1. až 3. ročníka základnej školy
Cieľom vzdelávacieho programu je zvýšenie kompetencií pedagógov v prvom cykle základnej školy či základnej umeleckej školy v oblasti hudobnej výchovy.
Naučiť ich postupy, ako správne viesť vzdelávací proces na hodine hudobnej výchovy, na čo sa zamerať a ako postupovať.
Vzdelávací program ponúka základné poznatky o hudbe a jej vývoji, ktoré využíva ako východiská pre odborne pripravené hudobné aktivity.
Absolvent vzdelávacieho programu nadobudne základné poznatky o hudbe, vedomosti o hudobnej výchove ako súčasti primárneho vzdelávania a programu Vzdelávanie pre 21. storočie.
Získa poznatky o tom, ako má vyzerať písomná príprava učiteľa, ako využívať hudobné digitálne technológie a hudobné činnosti v prvom cykle ZŠ.
Lektor: PaedDr. Radovan Šašala, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program sa skladá z desiatich lekcií obsahujúcich desať učebných textov spolu s videami, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí sú zostavené dva priebežné testy a záverečný test s výberom práve jednej správnej odpovede. Na precvičovanie poznatkov notopisu a prípravy na hudobnú aktivitu sú pripravené dva pracovné listy a na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov tri dištančné úlohy.
Rozvoj hudobných činností v materských školách
Vzdelávací program inovačného vzdelávania ponúka základné poznatky o hudbe a jej vývoji, ktoré sú zároveň východiskami pre odborne zostavené hudobné aktivity.
Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je zvýšiť kompetencie pedagógov v oblasti hudobnej výchovy a oboznámiť sa s postupmi, ako správne viesť výchovno-vzdelávací proces v oblasti hudobnej výchovy.
Absolvent získa:
Lektor: PaedDr. Radovan Šašala, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a komentované prezentácie vo forme videí. Na overenie získaných vedomostí sú pripravené dva priebežné testy a záverečný test s päťdesiatimi položkami ponúkajúcimi jednu správnu odpoveď. Na precvičovanie poznatkov notopisu a prípravy na hudobnú aktivitu sú pripravené štyri pracovné listy a na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov tri dištančné úlohy.
Tréning zručností, ktoré tvoria predpoklady pre schopnosť kriticky myslieť
Cieľom programu je porozumieť procesu kritického myslenia a jeho zložkám.
Lekcie a praktické úlohy sú prínosom aj pre osobnostný rozvoj samotných pedagógov.
Frekventant sa oboznámi s témami:
V nadväznosti na uvedené témy v pos-
ledných častiach program predstaví princípy implementácie tréningu kritického myslenia do vzdelávania a modelové aktivity, prostredníctvom ktorých sa táto zručnosť trénuje a posilňuje.
Lektor: Mgr. Jakub Kobela
Ukončenie programu:
Vzdelávanie je štruktúrované do desiatich lekcií, každá obsahuje komentované video, učebné texty a prezentáciu.
Ako sa naučiť efektívne viesť krízovú komunikáciu tak, aby emócie neovplyvňovali spôsob a cieľ rozhovoru
Prináša ucelené informácie o krízovej komunikácii s rodičmi, o efektívnom, praktickom a pomáhajúcom komunikačnom štýle s rodičmi najmä v situáciách, ktoré bývajú emocio-
nálne vypäté a náročné.
Dôležitou časťou vzdelávacieho programu sú praktické informácie, návody a odporúčania na vedenie krízovej komunikácie, ako aj vhľad do krízových situácií, ktoré sa vyskytujú v školskom prostredí.
Absolvent programu bude vedieť:
Lektorka: PaedDr. Katarína Winterová
Ukončenie programu:
Vzdelávací program v desiatich lekciách obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený jeden test s dvadsiatimi položkami s výberom jednej správnej odpovede.
Problematika kyberšikany a prejavy aktuálnych trendov v rizikovom online správaní detí mladšieho školského veku
Vzdelávací program prináša základné teoretické východiská o IKT v primárnom vzdelávaní a o ich význame pre súčasnú generáciu detí.
Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je dať do pozornosti prejavy aktuálnych trendov v rizikovom online správaní detí mladšieho školského veku, informuje o možnostiach riešenia tohto novodobého fenoménu na školách a zároveň ponúka prehľad o preventívnych programoch.
Absolvent získa:
Lektorka: Mgr. Zuzana Vagaská
Ukončenie programu:
Účastník vzdelávania má k dispozícii desať učebných textov, desať edukačných videí, tri zadania dištančných úloh a zadanie záverečnej prezentácie.
Problematika rozvoja matematických predstáv detí predškolského veku
Obsahuje nielen teóriu, ale aj praktické ukážky práce s deťmi na rozvíjanie matematických predstáv.
Absolvent získa námety na prácu s deťmi v oblasti rozvoja matematických predstáv, spozná prácu s kvantitou a námety na orientáciu v priestore.
Bude schopný prepojiť „matematiku“ s inými oblasťami a bez problémov začlení využitie digitálnych technológií do edukačného procesu.
Frekventant sa počas štúdia oboznámi s mnohými užitočnými námetmi a aktivitami podporujúcimi úspešný štart detí v základnej škole.
Vzdelávanie prebieha v českom jazyku.
Lektorka: PaedDr. Iva Tomášková
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje osem lekcií. Ku každej lekcii je spracovaný učebný text a video. Je nutné, aby frekventant vzdelávania vypracoval tri dištančné úlohy.
Rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti evalvácie a diagnostikovania detí predškolského veku
Vzdelávací program odpovedá na požiadavky praxe a potrebu dovzdelávania pedagógov v oblasti diagnostiky.
Rešpektuje limity pedagógov v materských školách a zameriava sa na ponuku možnej realizácie diagnostického procesu v podmienkach materských škôl.
Absolvent získa prehľad o možnostiach a postupoch na realizáciu pedagogickej diagnostiky a na evalváciu detí v predškolskom veku.
Cieľom je, aby absolvent:
Lektorka: PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje jedenásť učebných textov, šesť prezentácií, tri zadania dištančných úloh a online záverečný test. Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe.
Vzdelávací program odráža požiadavky a potrebu praxe dovzdelávať pedagógov v problematike diagnostiky a pomôže získať prehľad o možnostiach a postupoch na realizáciu pedagogickej diagnostiky
Vzdelávací program prináša prehľad o najčastejšie využívaných metódach pri diagnostikovaní žiaka a o spôsobe zaznamenávania v pedagogickej praxi.
Absolvent získa kompetencie v oblasti realizácie pedagogickej diagnostiky v základnej škole, oboznámi sa so základnými diagnostickými metódami a technikami v pedagogickej diagnostike a s možnosťami, akým spôsobom zaznamenať a dokumentovať výstupy z diagnostiky.
Zároveň porozumie nutnosti rešpektovania individuality jedinca a získa zručnosti pre objektívnosť diagnostikovania.
Lektorka: PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková
Ukončenie programu:
Súčasťou obsahu je desať učebných textov, šesť prezentácií, tri dištančné úlohy a online test. Súčasťou teoretického obsahu sú príklady z praxe.
Sprostredkuje východiskové informácie o práci pedagogického asistenta, jeho pracovnej náplni, spolupráci s učiteľkami a rodičmi
Absolvent vzdelávacieho programu získa východiskové informácie o práci pedagogického asistenta v materskej škole a zvýši si tak svoje odborné kompetencie.
Po ukončení vzdelávacieho programu absolvent:
Lektorka: PaedDr. Eva Sobinkovičová
Ukončenie programu:
Program je štruktúrovaný do piatich lekcií. Obsahuje päť učebných textov, tri PPT prezentácie, dve dištančné úlohy a test.
Pomôže osvojiť si spôsoby, ako u malých detí vytvoriť pevné základy, dôležité pre následné rozvíjanie čitateľskej gramotnosti v školskom veku
Absolventi vzdelávacieho programu zistia, aké zručnosti treba u detí rozvíjať, aby dokázali spracovať text, ktorý počuli, aby si zapamätali, čo počuli, a dokázali tento text využiť na svoj rozvoj (s podporou učiteľa).
Program kladie dôraz na uvedomenie si dôležitosti čítania, rozprávania príbehov a rozprávok pre celkový rozvoj dieťaťa tak po fyzickej, ako aj psychickej stránke.
Obsahuje praktické ukážky práce s textom i námety na aktivity využiteľné v praxi.
Vzdelávanie prebieha v českom jazyku.
Lektorka: PaedDr. Iva Tomášková
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia programu sú pripravené tri dištančné úlohy.
Komplexná predstava o pojme prírodovedná gramotnosť, kde vo vyučovacom procese sa s ňou pedagóg stretáva a ako ju môže napĺňať – tradičným spôsobom, ale i s použitím bádateľského prístupu
Program prináša priestor na zlepšovanie výučby prírodovedných predmetov, a to smerom k bádateľským aktivitám.
Absolvovaním programu si frekventant vytvorí komplexnú predstavu o pojme prírodovedná gramotnosť, kde vo vyučovaní sa s ňou stretáva, a príklady, akým spôsobom ju môže napĺňať.
Zistí, čo sú spôsobilosti vedeckej práce a akými aktivitami ich môže spolu so žiakmi realizovať, čo sa myslí pod pojmom vyššie myšlienkové operácie a ako k nim tvoriť úlohy.
Lektori:
PaedDr. Mariana Páleníková
Mgr. Peter Kelecsényi, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia vzdelávacieho programu musí účastník vypracovať tri dištančné úlohy.
Poskytuje komplexné informácie z danej témy, teoretické poznatky, no najmä inovatívne a bádateľské praktické námety, kde je dieťa predškolského veku aktérom v prírodovednom vzdelávaní
Vzdelávací program reflektuje nové poznatky o dieťati predškolského veku vo vzťahu k prezentácii konceptu aktérstva.
Poukazuje na inakosť súčasných predškolákov s dôrazom na potenciál aktivít prírodovedného vzdelávania.
Cieľom je poskytnúť teoretické a zároveň praktické námety na uvažovanie o inováciách v prírodovednom vzdelávaní v podmienkach materských škôl.
Absolvent získa prehľad o:
Lektorka: prof. PaedDr. Adriana Wiegerová, Ph.D.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí sú za lekciou 04, 07, 08, 10 pripravené dištančné úlohy, ktoré pomáhajú frekventantovi usporiadať a overiť získané informácie, poznatky, skúsenosti. Okrem toho sú pod každou lekciou vysvetlené vybrané pojmy, ktoré dotvárajú teoretický rámec lekcie.
Základné vývinové zvláštnosti súvisiace s náročnými prejavmi v správaní predškolákov, formy problémového správania, ich príčiny a možnosti ich prevencie či riešenia pri zohľadnení špecifík prvých šiestich rokov života
Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je zvýšiť vedomosti a kompetencie pedagógov v prevencii a intervencii problémového správania v materskej škole.
Frekventant sa oboznámi a porozumie formám, príčinám aj prejavom problémového správania predškolákov.
Spozná spôsoby prevencie a intervencie externalizovaných a internalizovaných problémov v materskej škole.
Kompetencie, ktoré absolvent získa:
Lektorka: PhDr. Anna Janovská, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program je rozdelený do desiatich lekcií. Obsahuje päť komentovaných prezentácií, z ktorých dve obsahujú aj témy, ktoré nie sú obsiahnuté v učebných textoch. Obsahuje tri dištančné úlohy pre účastníkov. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený test.
Základný prehľad a oboznámenie sa s témami týkajúcimi sa starostlivosti o mentálne zdravie pedagógov pôsobiacich v edukačnom prostredí v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu
Hlavným cieľom vzdelávania je pripomenúť riziká, ktoré so sebou pedagogická profesia prináša, a ponúknuť niektoré profylaktické, preventívne, ale aj intervenčné možnosti, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou psychohygienickej starostlivosti v pomáhajúcich profe-
siách.
Celý obsah programu je vyskladaný z teoretických informácií, mnohých výskumných zistení a praktických skúseností, ktoré akcentujú práve dôležitosť a nevyhnutnosť psychohygieny v živote.
Vzdelávanie pomôže účastníkovi pri starostlivosti o vlastné duševné zdravie, bude vedieť eliminovať riziká syndrómu vyhorenia a stresom podmienených zdravotných ťažkostí. Oboznámi sa so stratégiami zvládania záťažových situácií a uvedomí si dôležitosť rovnováhy medzi pracovných a osobným životom.
Lektor: PhDr. Peter Kusý, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje komentované prezentácie a učebné texty. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov a mieru sebareflexie v kontexte vlastnej psychohygieny sú pripravené tri priebežné dištančné úlohy.
Vzdelávací program inovačného vzdelávania je zameraný na rozvíjanie a zdokonalenie profesijnej kompetencie
Lektorka: PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program je rozdelený na teoretickú a praktickú časť. Obsahuje sedem lekcií, tri dištančné úlohy, test a záverečnú prezentáciu.
Komplexný náhľad na inštitucionalizovanú predškolskú edukáciu a vývinové charakteristiky dieťaťa pred vstupom do školského prostredia
Hlavným cieľom je prehĺbiť, rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov pri rozvíjaní a overovaní školskej spôsobilosti dieťaťa.
Účastník vzdelávania si prehĺbi poznanie o vnútorných väzbách obsahu predprimárneho vzdelávania, o zákonitostiach psychického a fyzického vývinu dieťaťa a o rozvoji jeho osobnosti na konci predškolského obdobia.
Dokáže rozlíšiť dominantný štýl učenia sa dieťaťa a na tomto poznaní vytvárať podnetné učebné prostredie, rozvíjať sebahodnotiace spôsobilosti a samostatnosť.
Získa kompetencie hodnotiť dosiahnutie cieľov podľa stanovených kritérií úspešnosti, plánovať a projektovať výchovno-vzdelávaciu činnosť v súlade s dosiahnutou úrovňou a potenciálom detí.
Lektorka: PaedDr. Žaneta Kunštárová
Ukončenie programu:
Program je štruktúrovaný do siedmich lekcií. K učebným textom ponúka praktické námety, ktoré sú súčasťou dvoch komentovaných PPT prezentácií. Obsahuje tri dištančné úlohy a vedomostný test.
Približuje multikultúrnu výchovu ako integrovanú súčasť vzdelávacieho obsahu a pedagógom pomôže rozvíjať interkultúrne kompetencie žiakov naprieč jednotlivými vzdelávacími oblasťami a učebnými predmetmi
Vzdelávací program má za cieľ rozvíjať interkultúrne kompetencie žiakov, a tým prispievať ku komplexnosti výchovy a vzdelávania.
Rozvinuté interkultúrne kompetencie umožňujú jedincom analyzovať a vyhodnocovať nové situácie, spôsoby správania a myslenia bez predsudkov a stereotypov, a tak vytvárať priaznivé prostredie na komunikáciu s ľuďmi z iného kultúrneho prostredia.
Hlavným cieľom vzdelávania je poskytnúť účastníkovi teoretické informácie a praktické odporúčania, ako rozvíjať interkultúrne kompetencie žiakov, naučí sa, ako plánovať, ale aj realizovať edukačný proces tak, aby žiaci rozvíjali komunikačné spôsobilosti a konanie v interkultúrnych situáciách.
Lektorka: doc. PaedDr. Alica Petrasová, PhD.
Ukončenie programu:
Učebné texty a prezentácie sú v piatich lekciách. Učebné texty sú doplnené o komentované prezentácie. Prezentované modelové aktivity sú zamerané na prácu s textom, filmom a médiami.
Syntéza základných teoretických východísk a praktických námetov rozvoja grafomotorických zručností detí, ktoré sú základom úspešného budúceho písania v škole
Hlavným cieľom je prehĺbiť, rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických a odborných zamestnancov v oblasti grafomotorického rozvoja u predškolákov.
Vzdelávací program pomáha absolventovi spoznať zákonitosti a princípy predprimárnej edukácie a význam ich uplatňovania vo výchovno-vzdelávacej činnosti. Po absolvovaní programu bude pedagóg schopný aplikovať a využívať nielen rozmanité stratégie pri realizácii aktivít na rozvoj grafomotorických zručností detí, dokáže podporovať aj prirodzenú aktivitu a tvorivosť detí, využívať a vytvárať vhodné materiálne a technické zázemie.
Pedagóg bude schopný identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa prostredníctvom jeho výtvarného prejavu, projektovať aktivity a plánovať úlohy a činnosti detí.
Lektorka: PaedDr. Žaneta Kunštárová
Ukončenie programu:
Program obsahuje učebné texty s praktickými námetmi zdokumentované prostredníctvom videí priamo z praxe materskej školy, ktoré sú súčasťou štyroch prezentácií so sprievodným slovom. Súčasťou programu sú dve dištančné úlohy, záverečné zadanie a test. Učebné texty sú rozdelené do tematických celkov:
Príležitosť na rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti rozvoja sociálneho správania a morálneho konania
Vzdelávací program reflektuje požiadavky praxe, odraz situácie v spoločnosti a potrebu rozšírenia kompetencií pedagógov v danej oblasti. Súvisí s témami etickej, občianskej a spoločenskej výchovy a psychológie, ako aj s rozvojom sociálnych a komunikačných zručností žiakov.
Orientuje sa na ponuku možnej realizácie inovačných metód sociálneho a morálneho rozvoja žiakov v podmienkach bežnej školy.
Absolvovaním programu získa pedagóg prehľad o teóriách sociálneho a morálneho vývinu žiakov a teoretický vstup do danej témy, a praktické nástroje a metódy na rozvoj
sociálno-morálnych kompetencií žiakov, ktoré sú využiteľné na triednických hodinách, na hodinách etickej a občianskej výchovy.
Oboznámi sa s technikami v oblasti sociálneho a morálneho rozvoja žiaka.
Lektorka: PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková
Ukončenie programu:
Účastník vzdelávania má k dispozícii desať učebných textov, šesť nahovorených PPT prezentácií, dve zadania dištančných úloh a test formou online platformy.
Program obsahuje učebné texty rozdelené do desiatich tematických celkov.
Program inovačného vzdelávania poskytuje učiteľom hlbšie a detailnejšie poznanie pojmov TVORIVOSŤ a MOTIVÁCIA a približuje spôsoby podpory motivácie a tvorivosti u detí v materských školách
V lekciách sa účastníci inovačného vzdelávania môžu bližšie oboznámiť s termínmi výtvarná tvorivosť, interdisciplinarita a výtvarný jazyk.
Dozvedia sa o možnostiach a metódach prípravy projektového vyučovania a o hodnotení výtvarných aktivít v materskej škole.
Účastník získa teoretické a hodnotné praktické poznatky z problematiky tvorivosti pri výtvarných činnostiach v materskej škole.
Absolvent nadobudne:
Lektorka: Mgr. Dominika Weissová
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené dve dištančné úlohy.
Prináša zaujímavý výskum, na základe ktorého absolventi lepšie porozumejú detským reakciám
Lektorka: Mgr. Petra Bajcurová
Ukončenie programu:
Vzdelávací program je rozdelený do desiatich učebných textov, obsahuje komentované prezentácie, ktoré sú doplnené o praktické tipy na prácu s deťmi. Na overenie získaných vedomostí program obsahuje aj dva testy a na overenie odborných poznatkov počas štúdia sú pripravené dve dištančné úlohy.
Problematika fungovania školského podporného tímu. Oboznámi účastníkov s kľúčovým významom školského podporného tímu a jeho prínosom pri rozvíjaní inkluzívnej kultúry a praxe školy
Vzdelávací program inovačného vzdelávania približuje význam a pomáha porozumieť úlohám a funkcii školského podporného tímu, ktorý je významným článkom pri rozvíjaní inklúzie na školách.
Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je pochopiť funkciu a poslanie školského podporného tímu na školách, jeho miesto a nezastupiteľnú funkciu.
Štúdium prehĺbi poznatky o činnostiach jednotlivých členov tímu, o tom, ako zostaviť efektívny školský podporný tím a čo je dôležité pri jeho adaptácii.
Naučí porozumieť ideovému aj spoločenskému kontextu zavádzania tímov v školách a frekventant po absolvovaní vzdelávania bude vedieť opísať kompetenčný profil poten-
ciálnych členov školského podporného tímu, a bude mať realistické očakávania od ich náplne práce.
Lektorka: doc. PaedDr. Katarína Vančíková, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program prebieha dištančne, obsahuje desať učebných lekcií a komentované prezentácie. Kvôli overeniu nadobudnutých vedomostí účastníka čaká test.
Vzdelávací program rieši problematiku sociálnej agresie detí v materskej škole
Vzdelávací program sa zameriava na špecifickú formu šikanovania – skryté agresívne správanie.
Orientuje sa aj na identifikáciu, formy, prejavy a mechanizmy vzniku skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine.
Prezentuje metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine.
Predostiera učiteľom inhibičné stratégie ako možnosti riešenia skryto agresívneho správania.
Všetky nadobudnuté vedomosti zo vzdelávacieho programu pomôžu učiteľom vo výchovno-vzdelávacom procese identifikovať prejavy a mechanizmy vzniku skrytého agresívneho správania detí v sociálnej skupine.
Lektorka: Mgr. Bc. Monika Homolová
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje desať lekcií a komentované prezentácie. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený online test, na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené tri dištančné úlohy a záverečná práca.
Účel, obsah a spôsob tvorby atestačného portfólia pedagogických a odborných zamestnancov
Vzdelávací program inovačného vzdelávania je rozdelený na teoretickú a praktickú časť. V jednotlivých kapitolách sa venuje východiskám a podmienkam atestačného konania a profesijným štandardom.
Účastník sa dozvie, akým spôsobom pracovať s profesijným štandardom a kompetenčným profilom, ako rozlíšiť úrovne a posúdenie vlastných kompetencií.
Vzdelávanie prebieha prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančné úlohy, test a záverečná práca sú nastavené tak, aby účastník poznal princípy a postup tvorby atestačného portfólia a vedel ich aplikovať v rámci zodpovednosti pri riadení vlastného profesijného rozvoja.
Absolvent programu inovačného vzdelávania bude vedieť rozlíšiť úrovne a posúdenie vlastných kompetencií, bude poznať princípy a postup tvorby atestačného portfólia a bude ich vedieť aplikovať.
Lektorka: PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Ukončenie programu:
Dištančné úlohy, test a záverečná práca sú nastavené tak, aby účastníci poznali princípy a postup tvorby atestačného portfólia a vedeli ich aplikovať v rámci zodpovednosti pri riadení vlastného profesijného rozvoja PZ/OZ. Vzdelávací program je rozdelený do siedmich lekcií.
Rozvoj nových zručností v prostredí PowerPointu a Excelu, ktoré je možné implementovať ako inovatívne prvky do vzdelávacieho procesu a zvýšiť si odbornosť pri príprave vyučovania v prezenčnej aj online forme
Frekventant sa zoznámi s novými možnosťami PowerPointu pri tvorbe takzvaných nelineárnych prezentácií. Snímky takejto prezentácie nenasledujú jedna za druhou, ako býva bežné, ale možno medzi nimi prechádzať nelineárne podľa stanovenej osnovy alebo plánu.
Výučba je realizovaná hravou formou – tvorbou obytného priestoru, ktorého jednotlivé miestnosti tvoria snímky prezentácie, cez ktoré je možné prechádzať nelineárne.
Absolvent vzdelávania nadobudne:
Lektor: Mgr. Ing. Roman Horváth, PhD.
Ukončenie programu:
Vzdelávací program obsahuje vzdelávacie videonahrávky, ktoré sú doplnené o ich čiastočný prepis a komentáre. Na overenie zvládnutia programu sú za vybranými pasážami zaradené priebežne tri dištančné úlohy.
Inšpirácie, ako vytvárať či zlepšiť klímu v triede, ako správne použiť podporné hodnotenie alebo ako vhodne komunikovať
Cieľom je:
Lektor: Mgr. Robert Čapek, Ph.D.
Ukončenie programu:
Desať lekcií kurzu doplňujú učebné texty a edukačné video. Záverečná lekcia obsahuje záverečnú prezentáciu so zadaním úloh na vypracovanie.
Možnosti podpory žiakov, ale aj možnosti pedagogickej diagnostiky a hodnotenia svojej práce
Prináša postupy, ako identifikovať a spoznať špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby žiaka a poskytnúť mu adekvátnu formu podpory na úrovni učiteľ − žiak.
Absolvent:
Lektorka: PhDr. Monika Novotná, PhD.
Ukončenie programu:
Kurz je štruktúrovaný do desiatich lekcií, každá obsahuje komentovanú prezentáciu a učebné texty. Obsahuje dve dištančné úlohy pre účastníkov. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí sú zostavené dva testy.