Profesijné záujmy a angažovanosť Iordana Iossifova sa sústreďujú na vzdelávací systém a prax. Tematický rozsah ním realizovaných projektov zahŕňa okrem iného systémy predškolského vzdelávania, kurikulárne reformy, digitálnu transformáciu vzdelávania, zapojenie rodičov do vzdelávania, školské prostredie a prevenciu predčasného ukončovania školskej dochádzky. Zaoberá sa aj zlepšovaním rovného prístupu ku kvalitnému vzdelávaniu a výučbového prostredia vrátane zmiešaného i vzdialeného výučbového režimu.
Pracuje ako člen tímu a ako poslucháč výskumných/analytických tímov pracujúcich na politických a intervenčných analýzach a hodnoteniach, na budovaní kapacít, situačných analýzach, mapovaní, štúdiách a rôznych iných výskumných, analytických a poradenských úlohách. Rozsah jeho profesionálnych skúseností pokrýva viac ako 20 krajín na troch kontinentoch. Viac ako 20 rokov podporuje a spolupracuje so vzdelávacími inštitúciami a vzdelávacími riadiacimi orgánmi na miestnej, národnej a regionálnej úrovni. Spolupracuje s medzinárodnými organizáciami ako Svetová banka, UNICEF, EK a Európska rada. Iordanove skúsenosti v strednej a východnej Európe zahŕňajú projekty, štúdie, konzultácie v Bosne a Hercegovine, Bulharsku, Chorvátsku, Lotyšsku, Čiernej Hore, Severnom Macedónsku, Rumunsku, Srbsku, Turecku, na Cypre a Slovensku.
Jeho posledné pôsobenie na Slovensku bolo ukončené v apríli 2023. Bol členom tímu Svetovej banky, ktorý podporoval Slovensko v rámci projektu o digitálnej transformácii a reforme národného kurikula.