Ako pracovať s deťmi/žiakmi cudzincov
Mgr. Jana Rohová
Na workshope sa zoznámite s pojmom dieťa cudzinec a žiak cudzinec s odlišným materským jazykom. Zoznámite sa s platnou legislatívou v ČR i SR. Dozviete sa o štátnych a súkromných organizáciách, ktoré môžu pomôcť deťom, žiakom, rodičom a učiteľom detí, žiakov cudzincov. Poskytneme vám informácie o Pedagogicko-psychologických poradniach a ich spolupráci s deťmi a žiakmi cudzincov a taktiež o tvorbe IVP. Dozviete sa ako na hodnotenie žiaka cudzinca, aké využívať vo výchovnovzdelávacom procese pomôcky a metódy práce, aké sú úskalia pri práci s kolektívom triedy – začlenenie dieťaťa, žiaka cudzinca. Ukážeme vám publikácie nakladateľstva Dr. Josef RAABE pre materské školy, základné školy, gramatika pre cudzincov, novinka obrázkový slovníček – vytvorený najmä pre ukrajinské žiakov, praktické ukážky pracovných listov z učebníc a tvorby IVP. Workshop je určený pre učiteľov predprimárneho vzdelávania, pre učiteľov primárneho vzdelávania, pre vychovávateľov, pre asistentov, pre špeciálnych pedagógov a pre rodičov.
Syndróm vyhorenia u pedagóga – ako horieť, ale nevyhorieť?
PhDr. Peter Kusý, PhD.
Workshop prináša účastníkom základnú orientáciu v tom, čo možno chápať pod syndrómom vyhorenia, ako sa prejavuje, ako vzniká a pod. Okrem vlastnej autodiagnostiky prejavov syndrómu vyhorenia sa budeme venovať aj možnostiam, ako mu predchádzať, resp. ako ho zvládnuť, ak sa začne prejavovať. Priestor bude aj na diskusiu a zdieľanie skúseností z praxe, čo môže byť pre účastníkov tiež obohatením.
Kritické myslenie vo vzdelávaní
Mgr. Jakub Kobela
Cieľom workshopu je preskúmať nedostatky ľudského myslenia, ktoré sa prejavujú pri každodennom prijímaní informácií a práci s nimi. Vďaka tomuto poznaniu budú účastníci schopní identifikovať priestor pre rozvoj myslenia študentov a študentiek. Počas workshopu sa zoznámia s princípmi a technikami, vďaka ktorým dokáže vyučujúci bez problémov popri bežnom učive trénovať schopnosť kriticky myslieť, analyzovať informácie a overovať dáta. Workshop je určený pre každého, kto sa chce dozvedieť, akým spôsobom sa dokáže človek rozvíjať v oblasti kritického myslenia, a akými aktivitami sa tento rozvoj dá preniesť na rôzne vekové kategórie.
Prečo by riaditelia škôl mali venovať čas rozvoju lídershipu?
Ing. Dagmar Keryová, PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Riaditeľovanie je fantastická, fascinujúca a jedinečná práca, ktorá rozhodne nie je pre každého. Školy, ich zamestnanci, rodičia a najmä samotné deti si zaslúžia, aby ich viedol vynikajúci človek, ktorý je čo najlepšie pripravený. Riaditeľ by sa mal vedieť orientovať v pedagogických koncepciách, nových pojmoch a nových vyučovacích metódach. Len tak bude schopný vytvárať podmienky pre prácu pedagogických zamestnancov a žiakov, len tak sa bude môcť spolu so svojím tímom rozhodnúť a zhodnotiť, ktorú z alternatívnych ciest bude podporovať a ktorú z týchto ciest nebude vo svojej škole presadzovať.